Moartea-i renasterea: disparitie si reinnoire

RUSSELL: Exista o serie de alte scenarii care se deruleaza in acelasi timp cu revolutia constiintei, Dupa cum am afirmat mai inainte, traim in timpuri schimbatoare. Ritmul schimnbarii e atat de accelerat iar lumea atat de cornplexa, incat e imposibil de prezis unde va fi omenirea peste zece, sau poate chiar peste cinci ani. Singurul lucru sigur e ca vom vedea multe schimbari neasteptate, Unele pot fi dezastre, altele pot fi rasturnari politice, iar altele pot fi schimbari ale constiintei, Dar nu cred ca putem prezice exact ce sau cum se va intampla, Trebuie sa fim pregatiti pentru evenimente total neasteptate, de orice fel.
LASZLO: Sau e posibil sa nu se lntample nimic, ceea ce ar
fi chiar mai rau,
RUSSELL: E im posibil sa fie nimic.
LASZLO: Vreau sa spun ca s-ar putea sa nu mai fim aici
pentru acele evenimente
RUSSELL: Asta e posibil. Si e unul din lucrurile de care ne temem. E o teama pe care trebuie s-o analizam mai atent, pentru ca este strans legata de teama de moarte.
Propria moarte e singurul lucru sigur pe care il stirn. A fi constient de ea e pretul pe care trebuie sa-l platim pentru faptul ca suntem constienti de propria noastra fiinta si pentru ca putem privi in viitor. Moartea e singurul lucru inevitabil. Cu toate acestea, multi dintre noi ne traim viata ca si cum acest lucru nu se va inmmpla niciodata. Evitam sa ne gandim la asta. Ne traim viata negand singurul lucru ce nu poate fi negat.
Acelasi lucru se intampla si la nivel colectiv. Ne e teama de sfarsitul Iumii, al civilizatiei, Poate ca si asta e inevitabil. La urma urmelor, nicio civilizatie din trecut n-a fost nemuritoare. De ce sa credem ca a noastra va fi? Atat terapeutii cat si mentorii spirituali ne spun ca aceeptarea propriei noastre mortalitati este unul dintre lucrurile cele mai sanatoase, care duc la sentimentul de eliberare. Poate ca ar trebui sa transferam acest lucru la nivel colectiv - sa acceptam sfarsitul lumii asa cum o cunoastern.
De obicei, ne comportam exact pe dos. Negam totul si incercam sa ne impotrivim. Nu ne dorim sa se intample, probabil pentru ca nu vrem sa ne desprindem de modul de viata atat de confortabil de care ne sirntim legati, Va trebui, totusi, sa acceptam finalul. fara aceasta aceeptare s-ar putea sa determine aparitia unor noi posibilitati, a unei abordari mai spirituale si mai bogate in ceea ce priveste insasi viata.
GROF: Daca rna bazez pe rezultatele si observatiile mele, moartea trebuie vazuta intr-un context mai larg, dintr-o perspectiva spirituala. in starile neobisnuite de constiinta, intalnirea cu moartea este elementul cheie in transformarea spirituala. Cand intalnirea e sirnbolica, in cursul procesului de explorare a sinelui, ea duce la o deschidere spirituala, la o experienta mistica, intalnirea cu moartea biologica poate
fifolosita in acelasi scop. De exemplu, in traditia tantrica
 din Tibet si din India, trebuie sa petreci un anumit timp in cimitire sau locuri de incinerare pentru a trai experienta apropierii de muribunzi si de cadavre. Acest lucru e considerat un element esential al practicii spirituale.
Cand ne confruntam cu moartea, nu sirntirn decesul biologic, ci acel lucru care poatefi numit moartea egoului. Ne dam seama in cursul acestui proces ca nu suntem ceea ce Alan Watts numea "eul inchis in corp". Noua noastra identitate devine mult mai mare ~i incepem sa ne identificam cu alti oameni, cu animalele, cu natura, cu universul ca un tot. Cu alte cuvinte, ne dezvoltam un eu spiritual si transpersonal. Acest lucru duce la un mai mare grad de toleranta rasiala, culturala, politica si religioasa si la o recunoastere a existentei naturii inconjuratoare. Acestea sunt schimbari care pot deveni extrem de importante in situatia crizei globale actuale.
Ceva asemanator simt si cei care trec prin experiente de moarte aparenta, Acesti oameni sufera o transformare profunda, rezultatul fiind un nou set de valori si o noua strategie existentiala,
Viata devine foarte pretioasa ,vor s-o traiasca din plin. Nu mai vor sa piarda timp cu autoproiectia, Acest lucru insearnna ca ei traiesc intr-adevar in prezent, acum  aici.
Privind inapoi, fiecare moment pe care-l petrecem alergand dupa 0 hirnera a unei fericiri viitoare e un moment pierdut. Daca ne uitam la viata noastra, din momentul rnortii iminente, doar timpul pe care l-am petrecut in prezent e un timp trait cu adevarat, Aceasta e lectia care se invata in confruntarea cu moartea, fie aceasta moartea biologica sau 0 inlilnire simbolica in timpul meditatiei, in sedintele psihedelice, in respiratia holotropica sau in crizele psiho- spirituale spontane.
Peter Russell-Revolutia constiintei

1 Response to "Moartea-i renasterea: disparitie si reinnoire"

  1. Anonim Says:
    12 iulie 2010 la 12:57

    Te cam sperie.De aceea religia a gasit formulele de abordare atat de greu de priceput ....ca sa nu se sperie omul slab de inger!

Trimiteți un comentariu