Niciodată să nu spui o dată


 Atât de fragil, timid şi tandru eram, Mă pierdeam cu totul subţire, Numai cu gândul dacă îndrăzneam Să mă uit în ochii ei calzi şi necopţi M-aş fi destrămat ca de la o pală de vânt Şi-atunci, plăpând, cu sufletul tremurând Îmi luam inima-n dinţi şi din nimic îi ceream, Totul, deodată, o dată, o singură dată. Obrazul ei alb, atât de alb, alb de alb Puf de păpădie prins în flori de gheaţă Ca la un semn devenea trandafiriu Iar sângele meu albastru îngheţa Albastru erotic, albastru de îngheţ, Dorinţele se ascundeau ruşinate prin pori, Iar chipul ei, ca o icoană cu capu-n nori Căpăta albastrul de la Voroneţ. Niciodată să nu spui o dată Când ele aşteaptă de o sută de ori, Niciodată să nu spui o dată Când ele visează în mii de culori, Niciodată să nu spui o dată Când ele mimează de atâtea ori, Niciodată să nu spui o dată Când ele vor deseori, Niciodată să nu spui o dată Când ele se pierd arareori. Bărbatul din mine era atât de departe Pierdut prin câmpiile întinse ale copilăriei, Curajul nebun se făcuse mic şi-mi tremura în piept Uitasem dintr-o dată toate rosturile vieţii, pe nedrept Şi, mai ales, uitasem cine sunt şi de ce, Cerusem cuminte o dată, ca niciodată Amor, iubire, dragoste fără recurs, Fără să ştiu că-mi semnasem sentinţa la nu. Şi nu mai aveam aripi, şi nu mai aveam dor Se terminase pământul, cerul se prăbuşise Nu mai aveam aer, nu mai aveam greutate Aş fi vrut să mă mai nasc încă o dată Să uit pentru totdeauna amorul de o dată, Se terminaseră toate drumurile care nu duceau nicăieri Mă căutam între milă, durere şi silă Ca un copil din flori cu mamă şi tată de prăsilă. Niciodată să nu spui o dată Când florile de câmp se risipesc prin curcubee, Niciodată să nu spui o dată Când florile de gheaţă se topesc în geam, Niciodată să nu spui o dată, Când florile de nu-mă-uita sunt prinse-n ierbar, Niciodată să nu spui o dată Când floril
 
e de tei se scutură pe ram, Niciodată să nu spui o dată Când niciodată eu n-am s-o am.
Marius Tuca

0 Response to "Niciodată să nu spui o dată"

Trimiteți un comentariu