Încercările neaşteptate ale vieţii ne descoperă fiinţa omenească - partea a doua

Foarte puţini vor fi aceia care vor crede în ceea ce vă destăinui acum, spunându-şi: “Ah, haide la treabă, acum, de mine însumi va depinde totul”, iar ceilalţi vor continua în felul lor, se vor şubrezi, vor deveni ursuzi, zdrenţuiţi, nepieptănaţi, vor critica şi vor scuipa peste tot şi peste toate... Cam aşa este normal peste tot, este chiar încuviinţat... Dar eu am luat în consideraţie şi celălalt aspect. Dacă aţi şti numai, că nu există om mai ambiţios ca mine, mai orgolios, mai vanitos. De ce, şi în ce domeniu? Nu vă voi spune. Da, pentru a mă răzbuna împotriva lumii întregi, dar un fel de răzbunare la care nimeni nu se gândeşte, pe care nimeni nu a găsit-o, în afară de mine, dar ea este cea mai teribilă dintre toate. Încă nu am aplicat-o pentru că acum sunt în căutarea armelor, le curăţ, le ung, mă ocup de ele, înţelegeţi, ele sunt de o altă natură, sunt altfel, iar când vor fi gata, va fi periculos!!!
Atunci, dacă ar trebui să vă povestesc acum întâmplări despre încercări şi revolte, ar fi o iluzie... Nimeni nu m-ar crede, da, doar după ce am trecut prin ele ne dăm seama că am exagerat, că le-am amplificat foarte mult... Ştiţi voi oare, cum este omul? Omul este dur precum piatra, piatra se sparge şi el încă mai rezistă. Pe unde trece, el se află încă în viaţă, neînduplecat, dar nu este pregătit pentru fericire, pentru bucurie, pentru extazul ce va veni. Eu v-am avertizat: “Pregătiţi-vă pentru bucurie, pentru dilatare, pentru extazul care va veni.” Da, dar nu suntem pregătiţi, explodăm şi murim pe loc. Am văzut oameni care au suferit atât de mult, dar sunt încă vii, care primesc vestea că fiul lor este în viaţă şi se îndreaptă spre casă, iar mama moare de fericire. Ea a suferit, dar bucuria o doboară, nu o poate suporta, este adevărat sau nu? Nu, nu îmi puteţi spune, pentru că nu aţi avut ocazia, din fericire, să trăiţi mari bucurii, găsindu-vă astfel în viaţă, dar bucuriile vă aşteaptă, pregătiţi-vă să le faceţi faţă, să rezistaţi. Dar când vă vor aştepta aceste bucurii? Ah, dacă veţi deveni rezonabili, drăguţi, veţi respecta regulile, le veţi aplica în practică, veţi crede în ele, atunci vor veni şi bucuriile, care vă vor aştepta, fiţi siguri de aceasta... da, cu condiţia să renunţaţi la anumite obiceiuri.
Priviţi exemplul anumitor băieţi care sunt obişnuiţi să-i imite pe hoţii de buzunare pentru că aceştia au ales drumul cel mai uşor. Şi încotro se îndreaptă hoţii? Acolo unde se adună gloata, în timpul marilor sărbători, pentru că atunci este mai uşor să furi, da. Ei da, dar apoi va deveni mai greu în închisoare şi cum sunt încă băieţi mulţi în lume, lor le place să meargă acolo unde se adună multă lume, de exemplu în Marea Fraternitate Albă Universală, da. Ei, veţi spune: “Da. dar dacă ştiţi că sunt hoţi de buzunare de ce i-aţi acceptat?” Tocmai pentru a da o lecţie fraţilor şi surorilor, să nu-şi lase banii în corturi, nu-i aşa? Pentru că ei sunt prea încrezători, mă depăşesc, iar eu sunt furios când cineva mă depăşeşte, el devine mai naiv decât mine, oh, la, la, cum să accept aşa ceva? Îmi sare ţandăra! Da, există aici o casă de bani, ar trebui să-i puneţi înăuntru, sau în buzunare, de ce să-i lăsaţi! Şi apoi aceşti hoţi de buzunare sunt foarte curioşi să ştie cine este deştept şi cine nu. Deci, cei care nu sunt deştepţi merită să rămână fără bani, ca să primească o lecţie. Deci, ei sunt binefăcători! Şi atunci, de ce i-am acceptat?
Dintr-un alt motiv, pentru a-i învăţa să fure inima altora, nu banii, uitaţi-vă la mine, de exemplu, eu sunt un hoţ de inimi. Îmi amintesc că şi eu am luat câţiva bănuţi din portmoneul tatălui meu când eram foarte mic, aşa, pe furiş. Şi asta pentru că exista “ice cream”, aşa cum îi spuneţi voi îngheţatei! Ei bine, îmi plăcea mult îngheţata, dar nu spuneţi şi altora, ei, pentru că îşi vor lua măsuri de prevedere. Acum, eu le explic că venind aici, au şansa de a învinge o slăbiciune, un viciu şi apoi vor deveni foarte puternici, tari, da, dar dacă vor continua, le prezic nenorociri. De ce? Pentru că totul se înregistrează. Şi atunci, există ceva în ei înşişi, am mai spus-o într-o conferinţă; când comiteţi o crimă, aveţi un defect, stingeţi deja o lumânare, o lumină înăuntru, unde sunt mai multe, apoi o alta, o a doua se stinge, şi ştim că într-o bună zi nu mai avem lumină, în acel moment cădem în prăpastie şi nu mai ştim cum să găsim drumul căzând acolo unde sunt fiare, unde sunt mocirle, şerpi şi tânţari. Deci, nu trebuie niciodată stinse lămpile, lumânările, dar oamenii nu ştiu, ei cred că atunci când comit o crimă, vor rămâne aceeaşi, intacţi. Nu, dragii mei fraţi şi surori, credeţi-mă, eu am verificat toate acestea. Dacă vă veţi permite să comiteţi o crimă, ceva rău, să ştiţi că înăuntrul vostru veţi suprima ceva minunat, îl veţi şterge şi apoi veţi plăti pentru că există o dreptate. Aşa cum voi furaţi, apoi vi se va fura soţia, magazinul sau copilul. Atunci trebuie să ne gândim la toate acestea, noi ştim însă totul şi nu ne sinchisim.
Credeţi-mă, eu vă spun adevărul, numai adevărul mă interesează. Pentru că ştiu ce înseamnă să minţi, am o responsabilitate teribilă şi îmi este frică, îmi este frică de prietenii mei din înălţimi şi dacă vă mint, vă înşel, vă păcălesc, ştiu că mă vor trage de urechi; ei sunt neînduplecaţi, chiar şi cu mine. Atunci, iată de ce îmi este frică şi mie, dar nu de un lucru sau altul, ca vouă, ci mi-e frică de a mă compromite în faţa lor, da. Oamenii nu se gândesc niciodată că există şi alte creaturi care ne observă, care ne privesc. Totul depinde de ele pentru a reuşi să urcăm, pentru a izbândi în viaţă, pentru a fi fericiţi, pentru a avea totul. Ele deschid doar ceva, robinetul care curge. Iar dacă văd că nu sunteţi chiar demni, ele îl închid şi nimic, nimic nu veţi mai găsi, peste tot unde veţi merge să căutaţi un serviciu, peste tot, totul va fi închis. De ce? Pentru că încălcaţi regulile.
Cum spuneam cuiva, unui frate, care mă întreba de ce oamenii sunt aşa, ei n-au încredere în mine, nu vor să ne dea iubirea, prietenia lor, da, anumiţi oameni... Pentru că, spun eu, ei bine, încalcă anumite reguli. Şi care? Aveţi o slăbiciune pentru alte femei şi vă permiteţi un pic... Atunci, în acel moment perturbaţi ceva în voi, ceva ce alţii, fără să ştie, o simt, simt şi vă evită, n-au încredere. Şi ce trebuie să faceţi? Renunţaţi la această slăbiciune, ei bine veţi vedea ce se va întâmpla.
Dragii mei, de ce sunteţi aşa de neştiutori şi rămâneţi în continuare aşa? De ce? În ciuda marii iubiri pe care o puteţi avea, a milei, a bunătăţii, a devotamentului, în ciuda acestor lucruri, aveţi dificultăţi. Pentru că aveţi aceste calităţi, veţi primi ceva pentru ele, dar din cauza defectelor, veţi avea ceva de înlăturat. Deci, există o justiţie. Pe de o parte, primiţi nişte lucruri, pe de altă parte, nu primiţi, trebuie să fiţi perfecţi. Nu ne-am gândit, pot merge amândouă, împreună, lucrurile bune şi cele rele? Da, merg împreună, dar cum merg? Trebuie să reglăm acum totul, totul trebuie să fie perfect! De ce a spus Iisus: “Fiţi perfecţi aşa cum Tatăl vostru din ceruri este!” Ştia el ceva, ştia că un defect, o slăbiciune ne va juca o festă urâtă întotdeauna, de aceea trebuie să fi perfect. Ei, bineînţeles, este dificil, greu, utopic, imposibil. Da, eu ştiu bine... dar trebuie să ne-o dorim, să înaintăm în această perfecţiune, care poate să ne ia secole, dar trebuie să o facem, să o dorim, trebuie să o realizăm. Când? Uneori, aşa cum v-am spus, chiar într-o singură reîncarnare devenim perfecţi.
Acum, alaltăieri când am vorbit era sâmbătă, când v-am spus despre cărbunele care absoarbe, atrage, are această proprietate să atragă ceea ce este negativ, ceea ce este ostil, ce este rău, da. Este extraordinar, chiar am învăţat de la o femeie sculptor extraordinară, pe nume Sélérié, foarte bătrână; ea a venit într-o zi la Sévres, pentru că a citit o broşură, doar una, scrisă de mine, a venit să mă caute. De ce? Veţi vedea de ce. Această femeie, Sélérié, era atât de dotată, de capabilă, un talent extraordinar, ea a făcut portretele multor miniştri, sculpta imagini... Mi-a povestit că în tinereţea ei, părinţii o duceau în preajma lui Victor Hugo. Ea a văzut că Victor Hugo lucra cu mesele. Era spiritist. Ea a mai văzut că el avea cărbune pentru a purifica, pentru a curăţa stomacul, intestinele. Iată ce îşi amintea. Apoi ea a spus: “Ştiţi de ce am venit lângă dumneavoastră, Maestre? - Nu ştiu. - Tocmai în copilărie, părinţii mei m-au dus în preajma lui Leadbeater, un şef al Teosofiei, cu Annie Besant, cu Blavatsky..., cunoaşteţi toate aceste nume. Ei, el era întradevăr clarvăzător. Atunci toată lumea l-a întrebat... Îmi amintesc, era în 1906 (ea îşi amintea data, 1906; eu eram încă în Bulgaria, nu în Macedonia, aveam şase ani sau şapte) - Oh, Leadbeater, spuneau, vorbiţi de lume, că va exista cineva care va salva lumea şi tot aşa, dar noi vrem să ştim cine este cel care va salva lumea?” Şi atunci, îmi povestea ea, el a închis ochii şi apoi a spus:“Da, este cineva care va salva lumea.- Ah, este Krishnamurti?
- Nu, a spus el, nu este Krishnamurti, dar este cineva care va veni din Orientul Apropiat. - Oh, şi când va veni?“ El a închis ochii şi apoi a spus: ” - De acum într-o treime de secol, o treime de secol, adică 33, 34 de ani.” Şi eu am venit în 37, adăugaţi, la 1906, 37 evident... cu un an doi diferenţă. Apoi din nou îl întrebă: “Deci va veni în această epocă şi cum se va numi?”. El închide ochii, caută şi spune: “ - Mihail, Mihail, se va numi Mikhael”, a spus. Sfântă Sélérié. O fi adevărat, o fi fals, nu ştiu nimic, poate sunt minciuni, dar, iată că un cărbune m-a dus până la Sélérié, salariată, dacă vreţi, dar ştiţi ce este o salariată?
Deci, dragii mei fraţi şi surori, trebuie să ne hotărâm acum, pentru că hotărârea nu a fost complet luată, şi pentru că bucuria, plăcerea, blândeţea, pe care le găsim aiurea, ne împiedică să luăm o hotărâre. Dar, acestea sunt lucruri trecătoare, într-o bună zi nu ne vom mai bucura de aceleaşi lucruri, nu vom mai avea aceleaşi gusturi. Dar noi nu vedem aceste lucruri, faptul că ele nu durează veşnic.
Privind copilul, îi putem descoperi oare, gusturile? Ei bine, ele sunt păpuşile, soldaţii de plumb, apoi băiatul care creşte va găsi o păpuşă care merge, vorbrşte, gesticulează... Apoi, după ani de zile, el se retrage lângă foc, meditează şi face proiecte cum să-şi scrie memoriile... Deci, el nu-şi mai doreşte nimic, nu mai are pasiuni. Aici depinde care este nivelul, cât suntem de copţi sau suntem încă tineri, verzi sau copţi. Unii, la vârsta de 30 de ani sunt deja copţi, înseamnă că nu mai au pasiuni arzătoare sau pofte nemăsurate, da... Alţii, la 90 de ani, sunt încă bebeluşi, copii, trebuie să le oferi jucării, mici distracţii...
Din nou, ca de obicei, m-am lungit cu expunerea mea, dar ea este interesantă şi totuşi mă văd obligat să mă opresc aici, deşi aş mai avea o grămadă de lucruri de spus. Ei, nu mă împiedicaţi să vă spun aceeaşi frază, aceasta mă calmează, ma consolează, mă face să acţionez. Am şi eu nevoie de fraze, ce vreţi, şi mai am atâtea lucruri de spus...
Ei bine, eu nu cred în aceia care îmi spun că aici este îngrozitor, că totul este o comedie, o ipocrizie, nu, eu nu cred, ci sunt încântat să observ progresul copiilor mei. În trecut unii îmi spuneau: “Oh, Maestre, sunteţi formidabil, câte complimente vă putem aduce dumneavoastră, dar copii dumneavoastră oh, nu prea vă seamănă, ei sunt altfel...” Eu, îi priveam şi le răspundeam: “Sunt copii mei, iar când se vorbeşte contra lor, înseamnă că se vorbeşte contra tatălui lor, pentru că el le-a dat viaţă şi eu nu accept acest lucru, puteţi pleca de aici, nu sunteţi făcuţi pentru aceste lucruri, nu veţi rămâne aici.” Vedeţi, eu nu permit nimănui să arunce cu noroi în fraţii şi surorile mele! Iată cum gândesc eu, şi nu las pe nimeni să vă vorbească de rău. Că eu pot să o fac, este treaba mea, eu înot, beau lapte, mănânc miere sau vă scutur puţin, dar nu permit şi altora să o facă. Părinţii fac la fel, nu îi lasă pe ceilalţi să le lovească copiii, dar ei o fac, şi încă cum!... De ce să nu fiu şi eu asemenea lor? Eu am dreptul să vă fac să tăceţi, dar alţii nu au acest drept.
Deci: Un minut de meditaţie.
Chiar îi sfătuiesc pe acei care au şterpelit câte ceva, ştiind ce mari calităţi se vor trezi în ei, să şteargă răul şi în secret să meargă să înapoieze banii furaţi, iar dacă vor fi prinşi să spună: “ - I-am găsit pe drumul stâncos, vi-i aducem înapoi. - Dar, cum aţi ştiut că sunt banii noştri? - Ei, prin intuiţie, prin clarvedere!
OMRAAM MIKHAEL AIVANHOV
http://vis-si-realitate-2.blogspot.com/
http://danielbotea.blogspot.com/

0 Response to "Încercările neaşteptate ale vieţii ne descoperă fiinţa omenească - partea a doua"

Trimiteți un comentariu